Overlijden priesterzoon Henk Helsloot

Priesterzoon Henk Helsloot van St. Urbanus-parochie te
Nes aan de Amstel en Bovenkerk op 9 september 2018 overleden.

Ruim vier decennia heeft pater Henk, padre Henrique, zich ingezet voor kansarme jeugd in Capão Bonito in Brazilië. Hij bouwde met ondersteuning van Stichting Handreiking over Oceanen, een sociaal centrum waar dagelijks honderden kinderen liefdevol worden verzorgd, veilig kunnen opgroeien en zich kunnen ontwikkelen. De begrafenis heeft op 10 september 2018 onder zeer grote belangstelling in Capão Bonito in Brazilië plaatsgevonden.

Via de website van de stichting www.handreikingoveroceanen.nl/2017/henk-helsloot-overleden/ zijn video’s te zien van het afscheid en de uitvaart. De stichting heeft de intentie om het Centrum in Capão Bonito te blijven steunen, om zodoende bij te dragen aan het voortbestaan van het werk van Henk Helsloot.

Henk Helsloot, en wat hij heeft betekend voor zovele mensen, zal herdacht worden tijdens de Eucharistieviering op 11 november a.s. om 10.00uur bij ons in de St. Urbanuskerk, waarin pastoor Adolfs zal voorgaan, begeleid door het koor Voces Volantes. U bent hierbij van harte uitgenodigd om deze viering bij te wonen.

Onderstaand het bericht zoals verschenen op de website van de stichting 'Handreiking over oceanen':